tirsdag 10. august 2010

Palermo

Har naa funnet meg til rette paa hotel Firenze i Palermo. Sover paa rom med to canadiere, og en hittil ukjent fyr som dukka opp etter at jeg hadde lagt meg. Forsteinntrykket av Palermo er ikke det beste, dette er en storby. Det stedet jeg spiste paa i gaar var altfor turistifisert, og kelneren kunne svenske og danske gloser. De som kjenner meg vet at dette er slike restauranter jeg egentlig ònsker aa holde meg borte fra. Dessuten var tre av seks retter som ble servert mens jeg satt der, feil rett, deriblant min egen. I dag venter masse gaatur rundt i byen, samt bestilling av enten buss eller tog til Syracuse. Lengter etter fastlandet og litt mer kjente stròk.

Reiseruta er naa som fòlgende:

Tirsdag: Palermo
Onsdag: Palermo --> Syracuse
Torsdag: Syracuse --> Etna --> Messina (hvis dette er mulig)
Fredag: Messina
Lòrdag: Messina --> Tropea
Sòndag: Tropea
Mandag: Tropea --> Bari (litt usikkert pga daarlig med togskinner mot òst av landet)
Tirsdag: Bari / dagstur til Alberobello
Onsdag: Bari --> Sorrento
Torsdag: Sorrento
Fredag: Sorrento --> Napoli (Karsten kommer!!)
Lòrdag: Napoli (dagstur til Pompeii?)
Sòndag: Napoli
Mandag: Napoli
Tirsdag: Napoli --> Roma
Onsdag: Roma --> Pearo (Karsten drar hjem igjen)
Torsdag: Pesaro
Fredag: Pesaro --> Verona
Lòrdag: Verona
Sòndag: Verona --> Bologna
Mandag: Bologna
Tirsdag: Bologna --> Firenze
Onsdag: Firenze
Torsdag: Firenze --> Bologna (hjemreise)

Som alltid er jo planer til for aa endres, og jeg vurderer nesten aa droppe Bari og àstkysten for aa kunne vaere mer i nord av landet, hittil fòles det mer som hjemme enn her i sòr.

Ingen kommentarer: