torsdag 3. juni 2010

blå.. eeeh... torsdag?

Jeg har tatt på meg et lite prosjekt med å ordne det litt fint i gårdsplassen hos Morfar. Det innebærer mye slitsom luking innimellom jordbærplanter. Forhåpentligvis blir det et fint blomsterbed der etterhvert. Kom meg sent opp dit i går, så i dag skulle jeg i hvert fall komme meg tidlig av gårde. Men den gang ei. Akkurat idet jeg skulle gå ringte en av foreleserne jeg har hatt i Bø ang begrunnelse på ene eksamenskarakteren. Tok meg nøyaktig fem minutter å forstå at jeg egentlig bare skal være glad for at jeg fikk den karakteren jeg fikk. Etter en lang samtale med denne karen, som er en blanding av presten på julaften i Skien kirke og en barnehageonkel, skulle jeg endelig komme meg ut i bilen og opp til Morfar. Måtte bare innom Spar en liten tur først, og godt var det. Den som tydeligvis har punktert i garasjen, eller eventuelt 20 meter fra huset, det er meg! Kunne ikke skjønne hva det var som bråkte så fra bak på bilen min, men da jeg kom til Spar fant jeg jo fort ut hva det var.

Jeg er så heldig at jeg har en bror som gjerne kommer og hjelper meg med sånt no. Problemet er jo ikke å vite hvordan en skal bytte hjul, problemet ligger vel heller på manglende muskler som gjør at boltene er umulig å få rikka på. Mens jeg sto der og venta på broder'n tenkte jeg at jeg kunne jobbe litt med det andre prosjektet jeg har på gang nå, nemlig å pusse vekk lakken på spoileren min sånn at jeg kan få omlakkert den (helst uten vablene som kom forrige gang den ble omlakkert). Heldigvis hadde jeg sandpapir i bilen, så da var det jo bare å sette igang. Et lite tips til alle dere der ute: ikke puss i motvind! Siste halvtimen nå har jeg derfor hatt noen store korn i øyet. Behagelig? Ikke akkurat! Håper og tror at en sminkeserviett hjalp meg med å fjerne det, men legger nok godt merke til det om det fremdeles er der i morgen.

Håper dere alle har hatt en litt bedre torsdag enn meg!

Ingen kommentarer: