mandag 31. mai 2010

siste eksamen

Sitter her nå og venter spent på at min siste eksamen dette semesteret skal starte. Det er en eksamen jeg har tatt før, og strøket på (en av de jeg tok i høst og satsa på at jeg skulle bestå til tross for at jeg ikke leste). Lurer på hva som gjorde at jeg plutselig ikke var like opptatt av karakterer lengre (selv om det har kommet litt tilbake pga ambisjoner om master i Storbritannia). Nå har jeg den innstillinga at jeg er fornøyd bare jeg består. Har fått lest litt, men definitivt ikke nok. Satser på at vi får kontantstrøm, annuitet og rente, men tror dessverre det vil snike seg inn en oppgave som bygger på kapitalverdimodellen, for de av dere som forstår hva det vil si.

Etter eksamen i dag skal jeg gjøre mitt beste for å huske at jeg må en tur innom skolen for å be om begrunnelse på en eksamenskarakter, og eventuelt klage på den samme. Tror sensor var en grinebitter, og da kan det jo ikke skade å få en annen persons synspunkt. Får jeg derimot dårligere karakter ved en klage så er dette uansett en karakter jeg ønsker å ta opp så da er det ikke så farlig. Tror jeg fremdeles har en mulighet til å ha bachelorgraden i boks til jul, men tror jeg faktisk ønsker å bruke et fullt år til sånn at jeg kan forbedre de karakterene som ikke tar seg like bra ut som andre. Hittil har dette faget, investering og finansiering, vært det eneste jeg har strøket i, og det er ikke så galt med tanke på at det egentlig er først til høsten at jeg skulle ha dette. Da jeg dro til Argentina bytta jeg nemlig om på 3. og 5. semester.

Jeg ler hver gang jeg går inn og ser på studieplanen min. De har ennå ikke fått somlet seg til å registrere karakterer og lignende fra Argentina så det ser ut til at jeg ikke gjorde noe nyttig foregående høst, og studieplanen framover ser så tom ut som overhodet mulig. Sendte mail til den ansvarlige for studieplanen min med oppfordring om å rydde litt opp i det og hvilke fag jeg skal ha hvilket semester, men det ser ut til at enkelt mennesker har problemer med å ta slike oppfordringer (til tross for at hun først tilbød seg det). Men jaja. Hu har det vel travelt, og jeg bryr meg egentlig ikke så altfor mye så lenge jeg får bacheloren jeg har krav på om ca 40 studiepoeng.

Nå er det på tide å nipugge siste halvtimen. Blogges senere!

Ingen kommentarer: