torsdag 20. august 2009

Argentina, here I come!

Som det forstås ut av overskriften, blir det Argentinaopphold på meg. Jeg drar av gårde torsdag 27. aug, og kommer tilbake rundt 10. desember. Studiet mitt heter Corporate Social Responsibility (litt fritt oversatt: bedrifters samfunnsansvar). Var først når jeg leste noe Prestudium-stoff at jeg virkelig forsto hvor riktig dette studiet var for meg. Jeg skal jo studere om bedrifter med sweatshops og som generelt behandler sine ansatte og befolkningen rundt bedriften dårligere enn de burde blitt behandlet. Har nå fått en spire til en drøm om å kunne jobbe med å reise rundt og avdekke slike forhold, men da må det nok bli mange års utdanning før jeg er kvalifisert til en slik jobb.

Mange har stilt meg spørsmålet om hva som skjer med Jonas og meg når jeg drar. Mitt syn på det er at hvis forholdet vårt ikke tåler noen måneder fra hverandre, så er det nok ikke "meant to be". Dessuten er Jonas uansett i militæret det neste året. Hadde det ikke vært for all støtten jeg har fått fra Jonas, ville jeg nok aldri reist. Selvfølgelig kommer jeg til å savne både han, familien og alle vennene mine. Forshåpentligvis får jeg noen nye i løpet av høsten også (eller vår, som det er i Argentina det semesteret jeg skal studere).

Siden sist jeg skrev på bloggen har det ikke vært det store som har skjedd. Hele sommeren har jeg jobbet som Postmann Pat, fikk faktisk tre uker ekstra arbeid i tillegg til sommerjobben også, noe som ikke akkurat skader for lommeboka :)

Den neste uka blir relativt hektisk. Tida har gått altfor fort. Lista over ting jeg har igjen å gjøre, er litt for lang føler jeg. Dagen i dag skal bestå av oppgaveskriving (innleveringsfrist 31. aug). Også må jeg se om det blir forhåndsstemming på meg i dag eller en annen dag.

Hvis noen kjente har lyst til å ta et lite farvel med meg, er det bare å ta med grillmat og komme på lørdag 22. aug. Bare si ifra og så skal jeg gi deg adr :)

3 kommentarer:

kjolberg sa...

åååå så spennede nina!! Så nå må du bare være super flink å oppdatere bloggen din altså!! :D

Og jeg tror at dere kommer til å få det ganske fint fordi jeg nina, er jo tross alt ikke så veldig lenge og som du sier er han i militæret da så :) Detta går kjempe fint :)

bor du hos en familie der borte da elleR ? :)

jeg vil gjerne komme en tur altså :) men har ikke du nr mitt ? så kan du sende meg litt info :) hadde vært kjempe fint :) selvom jeg kanskje ikke kan være der så lenge så iallefall være der litt for å si hade å sånt :D

Er ikke lenge til heller detta.. så morro!:D du kommer til stortrives, det er jeg sikker på :D

Klem

kjolberg sa...

Nå klarte jeg å få til å følge bloggen din også :D *stolt*
Så nå blir det lettere og følge med på alt :D

Meg sa...

Jeg bor sammen med en (norsk eller svensk) til som jeg skal studere med i en egen leilighet. Studiet har to bygg som er bare for studenter til det studiet. Har sendt deg en mld ang grillinga.