mandag 3. mai 2010

Innlegg nr 200

Gratulerer til meg med innlegg nr 200! Og det på under et år!

Men nå var det ikke det jeg skulle blogge om. Jeg har herved bestemt meg for å gi blanke f.. i eksamen i morgen. Altså skal møte opp og gjøre mitt beste, men har vel like gjerne bestemt meg for at dette er en eksamen som på tas opp igjen. Den bittelille pausa jeg skulle ta meg i lesinga etter eksamen på torsdag endte med å vare til i går. Jeg har stort sett oversikt over hva det er jeg ikke kan enda. Har uansett oversikt nok til å få en ståkarakter (tror jeg i hvert fall), men dette er i bunn og grunn en grei eksamen som fortjener en god karakter, så denne tar jeg opp til jul. Når motivasjonen forsvant i løpet av helga fant jeg ut at det er nok bedre å gjøre det dårlig på en eksamen for å ha motivasjon til de andre (blant annet den i IT på fredag). Tross alt er det ikke dårlig av meg om jeg ikke gjør det bra i dette ene faget når det er åtte fag jeg tar totalt, og jeg ligger an til god karakter i flere av de andre. Fordelen med å ta en eksamen jeg vet det går dårlig på er jo også nettopp det at jeg nå får muligheten til å ta opp karakteren igjen til jul i stedet for å vente til faget går ordinært igjen neste vår. En bachelorgrad innen jul er dermed fremdeles innen rekkevidde.

Og før Mamma (eller noen andre) kommer med en pekefinger og sier at det er sånn det går når jeg flyr og fester til langt på natt, vil jeg bare si at jeg trengte den festen. Dessuten trengte jeg å bare være meg, Nina, i stedet for å være skolelyset Nina. På tirsdag er jeg forhåpentligvis opplagt igjen og gjør meg klar for ennå flere dager intens lesing. Foruten fredag er det eksamen også 12. mai, og siden Jonas kommer hjem på perm 10. mai satser jeg på å ha gjort unna mesteparten av lesinga i løpet av helga (uansett er det et "lett" tenke logisk fag).

Selv om det bare er mandag gleder jeg meg allerede til helga. Ingen jobbing på meg da heller (så sant sjefen ikke vil ha meg til å jobbe ekstra, sånt noe sier man ikke nei til) og dessuten har jeg hørt rykter om at min gode kamerat, Karsten, kommer på en liten tur hjem fra Polen.

Ha en fin uke alle sammen!

2 kommentarer:

Grete sa...

Hvorfor skal alltid barna vite hva foreldre tenker og om de rekker ut en finger eller ikke....jeg hater å bli tolket før jeg så mye som har åpnet munnen min eller vist noe kroppsspråk :-(

Tone sa...

Håper det gikk noenlunde bra med eksamen da:) Og lykke til med ny eksamen i morgen!