mandag 22. februar 2010

Litt gammeldags?

Helt siden den første sommeren vi tilbragte i Kragerø har jeg hatt en hobby. Til tider har dette vært noe jeg har ønsket å gjemme bort og vært flau over, men nå er jeg igrunn stolt over å være med på å føre en håndarbeidstradisjon videre, slik den har gått fra generasjon til generasjon i min familie. Skal riktignok få sagt at den ikke er så sær som den høres ut som, men kanskje litt i forhold til alderen min. Jeg elsker nemlig å brodere! Leter alltid etter noen jeg kan gi broderier til, slik at jeg skal ha en unnskyldning for å kunne starte på noe nytt. I januar ble jeg ferdig med mitt siste prosjekt, en juleløper:
 
(Bildet er lånt herfra).

Etter å ha klødd i hendene de siste ukene fant jeg ut at det nå var på tide å få tak i noen nye prosjekter. To broderipakker fra USA er nå bestilt til den nette sum av 185 kr inkl frakt.

 
  
Et eller annet mystifistisk skjedde her nå, så bildene vil ikke vise seg midtstilt, men det overlever dere nok. Broderiene er bestilt fra everythingcrosstitch.com.
Hva synes dere?

Går også og vurderer et nytt juleprosjekt, særlig ettersom jeg har så lyst til å brodere min egen julekalender. Problemet er bare at jeg ikke er helt fortrolig med om den jeg har funnet og liker er fin, eller om det bare er det disney-elskende monsteret inni meg som tar overhånd. Kan dermed trenge litt hjelp og støtte i valget fra mine kjære lesere.

Hva syns dere? Ser dette godkjent ut, eller er det for lite jul som preger motivet? Skulle jo gjerne hatt et med kun Mikke og Minnie ikledd nissedrakter, og i litt større format, men er jo måte på hvor kravstor jeg kan være også.

Er det forresten noen der ute som vet om et gratis program der man kan legge inn bilder, og så få broderimønster ut igjen?

4 kommentarer:

Tone sa...

Oi, så flink du er! Den løperen var helt nydelig:)

Sv: Jeg har løst den;) Tror jeg..

Iris sa...

Brodering er gøy da:D Laget litt mine egne mønster og sånn oppgjenneom jeg da. Ble Kanskje ikke særlig vakkert, men veldig gøy! Eneste kipe er å sy rundt kanten så det ikke revner...

Tone sa...

Sv: Tja.. Jeg satte opp noen tabeller for å få oversikt over informasjonen, og så var det egentlig bare å sette "puslespillet" sammen, bit for bit. Men det gjenstår jo å se om jeg har rett da, har ikke hørt noe fra Elisa enda;)

Grete sa...

I fare for å gjenta meg selv så må jeg bare nok en gang si at jeg er stolt av deg dattera mi......men, jeg synes ikke det er nok julestemning i den kalenderen ,-(