tirsdag 2. februar 2010

Overraskelse!

Hvem hadde vel trodd dette! Jeg skal nå ha et innlegg som faktisk involverer bilder. Da jeg var på reiselivsmessa for to uker siden klarte jeg selvfølgelig å glemme igjen kameraet mitt hos noe stefamilie vi besøkte i samme slengen. Denne helga var stebroren min så snill at han tok seg en ekstra Skienstur for å levere kameraet til meg. Tror aldri jeg har hatt så lyst til å både ta og legge ut egne bilder på bloggen som i disse to siste ukene. Oppdaget til min fornøyelse hva slags flotte bilder som fantes der også. Av de nærmere 200 bildene er sikkert 150 av dem med verdens nydeligste gutt avbildet, nemlig nevøen min. Skulle gjerne lagt ut bilde av ham, men velger å respektere foreldrenes ønske. Om noen likevel vil vite hvordan han ser ut er det bare å komme på besøk her på hybelen min og se seg litt rundt på veggene. Angående hybelen min, er det dette jeg nå skal vise bilder av. Tror ikke jeg tidligere har gitt dere et lite innblikk i det koselige lille krypinnet jeg har her.
 
  
  
Det er ikke stort, men det er jo ikke jeg heller så da gjør det jo ikke no. Dessuten blir man påminnet hvor lite man egentlig trenger i hverdagen når man ikke har plass til å ha alle mulig verdens ting tilgjengelig hele tiden. Likevel var jeg på en liten shoppingrunde i dag. På skolen hørte jeg nemlig rykter om at det var posesalg hos bokhandelen Akademika. Håpet var stort om at det skulle finnes i hvert fall en bok som kunne være aktuell for neste semesters emner, men der måtte jeg nok bli skuffet. Derimot fant jeg dette lekre utvalget:
Det vil si sju reisebøker til nært og fjernt, to romaner, en biografi, to fagbøker, en liten søt bok med kjærlighetsbrev og et språkkurs i italiensk. Kan ikke klage med en sånn fangst. Dette kom totalt på 160 kr! Og det ble ikke akkurat noe mindre beløp når jeg snubla over et salg på *noe* (i tilfelle brodern og dama leser bloggen) og nevøen min har bursdag om en drøy uke. Da måtte jeg jo bare kjøpe mye da, men jeg er jo tante og mener å huske at det sto i arbeidsbeskrivelsen at tanta måtte være sjenerøs og like å skjemme bort nevøen.

Ettersom jeg gjorde den geniale feilen å sove med vinduet oppe i natt og kjenner at forkjølelsen bare sniker seg på, gjør jeg som dama til Morfar og velger å tro at alt kan kureres med hvitløk. Derfor sitter jeg nå her med en hel hvitløksbaguette og skal straks sette i gang en film. Hvem sier at man ikke kan kose seg uten godteri?

1 kommentar:

Iris sa...

Nina koser seg med hvitløksbagette, mens jeg sitter å lovpriser rundpinne (strikketøy). Høres ut som en knall tirsdagskveld for studenter:p