torsdag 25. februar 2010

En fin torsdag

I dag klarte jeg å stå opp overraskende tidlig. Skulle til Skien vgs for å henge opp plakater for Kulturstudier. Ettersom høgskolen ikke opererer med vinterferie, tenkte ikke jeg over dette før jeg stod utenfor en mørklagt skole. Det passet igrunn bra, for nå var jeg uansett kommet meg ut av huset og veien til lesesalen var kort. Der satt jeg fra halv ti til fire og leste og noterte konstant. Klarte etter alle disse timene å komme meg gjennom det grufulle kapittelet om analyse av kvalitativ data på hele 50 sider. I tillegg til at jeg kom meg gjennom en kortere tekst i IT. Det er altså den første dagen jeg virkelig har klart å holde meg sånn halvveis konsentrert om skolearbeid (kommer ikke unna dagdrømmene mine noe sted og tilbragte sikkert en time med å bare glo ut av vinduet). Uansett er det nettopp på lesesalen jeg skal benke meg med oppgave i IT og immateriell rett i morgen.

Mer på kveldstid var det å benke seg foran PC'en og TV'en. I dag var det nemlig semifinaler i curling. Først for kvinner, og nå snart for menn. Tror jeg er litt spesiell når curling er eneste sporten jeg følger med på i OL.
Så nå sitter jeg her med kakao, druer, fersk ananas og is, blir jo nesten ikke bedre da på en torsdagskveld. I tillegg har jeg endelig sendt jobbsøknaden etter at tre snille mennesker har sett gjennom både søknad og cv og sagt at det er godkjent, så da er det bare å vente på svar. Alle dere der ute: kryss fingrene for meg!

2 kommentarer:

Iris sa...

Lykke til med søknaden Nina!

Tone sa...

Jeg krysser fingrene:)

Sv: Joda, han skal ned i regi av YIT. Eller, egentlig Statoil, han jobber jo på Statoil for YIT nå. Han og en til skal sette opp en hydrogenstasjon i Berlin:)