mandag 26. april 2010

Muntlig spansk

Nå sitter jeg utenfor det skumle grupperommet der spansk muntlig skal finne sted om en snau time. Jeg er tidlig ute for å få nilest litt ekstra før jeg skal inn. Vet at det er så mange ting jeg ikke kan som jeg bør ha kunnet, for eksempel blir det stort sett at alle verbene blir i presens. Jeg blander sammen kjønnene på substantiva, og har bare et lite ordforråd når det kommer til verb. Jeg kommer til å bestå, det føler jeg meg trygg på, men vil jo gjerne ha en så bra karakter som mulig. Jeg skal stå der og prate på et fremmed språk uten å få lov til å ha med så mye som en liten lapp med norske stikkord. Det er skremmende. Jeg sitter og skjelver her jeg skriver. Hvem er det jeg prøver å lure? Jeg kan jo ikke spansk! Vet ikke om jeg får karakteren med en gang heller, eller om jeg må gå og være nervøs for den i noen dager før den dukker opp. Men jaja, det som ikke dreper deg, gjør deg bare sterkere :)

Edit: Det gikk bra, og jeg kom sterkere ut av det. En stor fordel for meg var det at sensor er for Sør-Amerika og har bodd tre år i Argentina.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har grunn til å være storfornøyd, jenta mi!!!

Marthe sa...

Så bra at det gikk bra! :D