onsdag 21. april 2010

skuffelser

Tross en uke med konstante skuffelser er jeg overraskende blid og glad denne uka. Første skuffelsen var at Jonas fikk kommet seg på et fly allerede på mandag. Når jeg tenker etter så er jo det bra fordi jeg nå har fått forberedt meg ganske mye i forhold til spanskeksamen. Planen for de neste to dagene er derimot å skrive ferdig innleveringen i foretaksstrategi. Forhåpentligvis finner jeg også motivasjonen til å gjøre dette.

Ukens andre skuffelse var at jeg i nettbanken min helt tilfeldig kom inn på bilforsikringa som nå snart skal fornyes, og så at i stedet for å gå ned til under 7000 kr, har den økt til nesten 8000 kr. Det er min "feil" som har kræsja tenker du kanskje. Nope! Det er alle andre rundt omkring i Norge med samme biltype som meg som har kræsja og dermed må JEG betale mer! Idiotisk spør du meg! Forstår enkelt og greit at dette påvirker, men synes dette bare burde påvirket når en tegner forsikring, og ikke når en allerede har tegnet forsikring. Det at andre kræsjer med Balenoene sine gjør jo ikke at jeg kjører noe dårligere enn jeg har gjort hittil. Skulle ønske det bare var så enkelt som å bytte selskap, men pga at jeg har valgt et av de selskapene som betaler tilbake ungdomstillegget dersom jeg kjører skadefritt fram til jeg fyller 23 år, har jeg mulig mer å tape på å bytte enn jeg har på å bli værende. Det til tross for at jeg får ganske gode tilbud hos et annet forsikringsselskap.

Den tredje skuffelsen denne uken er at jeg ble ringt opp og fikk tilbudet om å få være med på noe jeg i flere år har ønsket å få være med på. Dessverre måtte jeg takke nei fordi det er tirsdag neste uke. En dag jeg har to eksamner. Heldigvis ble jeg oppfordret til å søke om å få være med neste gang, og at det var stor sjanse for at jeg ville få samme muligheten da. Hva dette er velger jeg å holde hemmelig inntil videre, velger i hvert fall å ikke publisere det.

Nå er det å komme seg tilbake igjen til spanskboka og nipugge kjekke fraser å kunne til muntlig eksamen.

Ingen kommentarer: