lørdag 24. april 2010

Skilsmissen!

Som regel overlater jeg til Marthe å skrive om kongehusene rundt omkring i verden, men i dag følte jeg at jeg måtte skrive noe selv. Som dere sikkert har fått med dere når dere leser her nå, har Madeleine og hennes Jonas brutt forlovelsen. Ikke så veldig overraskende kanskje, men det er jo deres sak. Jeg skal ikke gå noe inn på om det er riktig eller ikke for det er jo noe bare de vet. Det jeg derimot skal uttale meg om, er det som alle nevner som årsaken: Toras lille eventyr med Jonas. Om det er sant eller ikke er igrunn meg helt likegyldig, jeg reagerer mer på Toras handlinger. Greit nok at hu ev hadde sex med han uten å vite hvem han var (eller selv om hu visste det, det var hennes valg), men at hu nå sier at alt hu ønsker med å fortelle denne historien er at Madeleine skal få vite sannheten. Så omtenksomt (ironi). I stedet for å forsøke å få fram et brev eller lignende med Posten eller rett og slett bare holde kjeft, har hu skapt uro i et forhold og latterliggjort Madeleine foran hele verden. Sett dere i Madeleine sine sko: kjæresten din er (kanskje) utro, og du vet sikkert noe selv også, go på toppen av det hele kommer det ei blond norsk jente og roper det ut for hele verden.. Det er jo ikke akkurat sånn at en ønsker å annonsere for alle at en er sammen med en som har vært utro heller. Og når Tora først har fått hele verdens oppmerksomhet, er det så synd på henne som må gå i skjul på grunn av pågang fra pressen. Har hun tenkt noe på den pågangen Madeleine har fra pressen nå? Ønsker man ikke pågang fra pressen unngår man rett og slett pressen og ferdig med det! Er du med på leken må du tåle steken mener nå jeg!

Ønsker prinsesse Madeleine og Jonas alt godt, om de forblir fra hverandre eller finner tilbake igjen til hverandre!

Ingen kommentarer: