fredag 9. april 2010

lenge siden sist

Jeg har ikke akkurat vært en fantastisk blogger siste tida, rett og slett fordi det ikke har vært noe jeg har ønsket å blogge om. I dag derimot må jeg fortelle om noe revolusjonerende! Jeg har fått legetime kun fem timer etter at jeg ringte legekontoret! Vanligvis tar det 5-6 uker før jeg får time, men nå så de tydeligvis på meg som alvorlig nok, og hvem vet: kanskje legen faktisk tror på meg denne gangen og ikke bare ber meg om å kontakte ham igjen neste gang det skjer. Nå venter dere kanskje i spenning på hva som feiler meg, så jeg ber dere om å sette dere inn i følgende scenario: du er ei stort sett frisk jente uten allergier eller astma. En dag våkner du opp og kjenner at pusten ikke er helt der den skal være. Jeg klarer å puste, men jeg blir liksom ikke mettet på luft, får ikke pustet inn nok i hvert åndedrag. Nå tenker sikkert mange at jada, det har vi jo alle opplevd. Og ja, dette var ikke noe nytt for meg heller. Det som derimot er nytt er at det nå er fjerde dagen jeg er sånn. Det gjør det vanskelig å orke å være fysisk aktiv (noe som passer bra med tanke på skolearbeid), men gjør at jeg blir sliten innvendig både fysisk og psykisk. Jeg blir alltid så frustrert når kroppen ikke vil samarbeide. Så for å lette på frustrasjonen endte jeg opp med å ringe legen min. Forsøkte meg først på et annet legesenter enn der fastlegen min er, men fikk streng beskjed om at jeg kun kan gå til fastlegen, så da hadde jeg ikke det helt store valget. Tenker stadig vekk at jeg bør bytte fastlege og finne en som er mer opptatt av helsa mi enn hva som har skjedd i familien siden sist (gammel familievenn og legen til alle i familien, og faren hans igjen var også legen til familien min), men valget om hvem den nye skal være er like vanskelig som valget om utdanning videre. Sukk. Forhåpentligvis er jeg kvitt problemet mitt eller vet i hvert fall hva som forårsaker dette lille helvetet jeg har nå neste gang jeg blogger.

1 kommentar:

Iris sa...

Masse lykke til! Håper h*n finner ut at det ikke er noe galt!