lørdag 26. september 2009

FRIHET!

I dag hadde jeg min forhåpentligvis siste sykedag. For å få til denne måtte jeg dessverre ofre en field trip til et program som kalles la Juanita og som tar vare på de fattige etter den økonomiske krisen i 2001 (dere kan lese mer om hva jeg gikk glipp av i "Tuna in South America" på venstre side).

På grunn av at det endelig var fred å få i huset fikk jeg skrevet halve oppgaven, og forhåpentligvis blir resten ferdig mens alle de andre sover ut rusen her i morgen tidlig. Ønsker å bli ferdig så fort som mulig slik at jeg kan få startet på både presentasjon av en "case study" til et seminar jeg har på torsdag, og komme i gang med research til gruppeoppgava.

I kveld spiste jeg mat igjen! Virkelig mat! Jeg måtte tygge maten for å få den ned! Prøvde å spise en liten porsjon ettersom jeg ble anbefalt dette av en av mine selvutnevnte helserådgivere, Gro, men er litt usikker på hvordan det gikk. Anna (svensk), Christina (dansk) og jeg gikk ut i nabolaget for å utforske hva som fantes av restauranter. Plutselig så vi et skilt som viste Parrilla (grillrestaurant). Der satte vi oss og bestilte hver vår rett. Jeg valgte grillspyd, uten at jeg egentlig forsto at det var det jeg bestilte, men det betydde i hvert fall at jeg ikke fikk så veldig mye kjøtt. For en gangs skyld kan jeg skryte av å ha spist opp alt kjøttet og all gresskarmosen (min store kjærlighet ved siden av empanadas og Jonas). Nå er det bare å vente i spenning på om kroppen godkjenner maten jeg har spist. Hvis ikke er det bare å komme seg til en lege og kreve noe annet enn en diett for å få meg frisk. Jeg vil heller bli lagt inn med intravenøst enn å starte på nytt igjen med dietten! Kommer til å bli en lang stund før jeg spiser pastarett igjen. Var uansett et nydelig måltid igjen, og jeg begynner å forstå hvorfor det argentinske kjøttet er godt: du skal lete lenge etter noe som er like saftig!

Ingen kommentarer: