fredag 18. september 2009

hverdagslivet i Bs As

Se for deg at du er i et fremmed eksotisk land langt vekk. Du har de siste nettene måttet kaste av deg lakenet du har over deg i senga fordi det har blitt for varmt. Morgnene våkner du av at sola glinser litt i rekkverket på den lille verandaen. Du tenker på hvor overlykkelig du er som befinner deg i dette varme landet med den spennende kulturen. Og så skjer det! Du får feber, og været har skiftet om til regn og kulde. Hva gjør du? Selvfølgelig legger du deg i den varme senga di og bare slapper av. I mitt tilfelle er dessverre ikke senga god og varm, til tross for to fleecepledd som omgir meg. Dyne må kjøpes! Selges det dyner her? Nope. Prøver å tulle meg inn i det jeg har av varme klær, men til ingen stor nytte. Det hjelper rett og slett ikke: senga er ikke min egen seng. Madrassen har gitt meg smerter i korsryggen, mangel på søvn i natt (pga noen som fant ut at de skulle ha nach i huset) har gitt meg vondt i hodet, puta kunne like gjerne vært en tykk bok. Nei, er nok sant i det at borte er bra, men hjemme er best, spesielt når en er syk. Og det største savnet etter varme er jo selvfølgelig å kunne holde rundt den store teddybjørnen min som sørger for at jeg har det best mulig når jeg er syk. Dessverre er det bare hjertet mitt han klarer å varme der han selv sliter med kulde oppe i nord. (Noen som tenker svineinfluensa? jeg også!)

Jeg trosser derimot kulden og sykdommen og begir meg ut på restaurant i dag. Hadde opprinnelig takket nei pga forrige avsnitt, men kom til å tenke på at jeg ikke orker lage mat selv (og mat trenger man jo), og det er garantert mye varmere på en hvilken som helst restaurant enn hjemme i Pichincha. Største motivasjonen er jo kanskje at de som har invitert meg ut er tre argentinske jenter fra skolen, Laura, Giselle "Gigi" og Valeria. Alle koselige jenter som har tatt imot oss norske med åpne armer.

Er en stund siden jeg har oppdatert nå, rett og slett fordi det er vanskelig å skrive om det som for oss er helt hverdagslig, derfor er det bare å stille spørsmål i kommentarfeltet dersom det er noe noen lurer på! Har derimot hatt en liten ekspedisjon ut for å finne kinamat, jeg hadde en take away meny med en adresse på og tenkte at dette skulle bli bra. Restauranten var tja, ikke akkurat en restaurant da den bare drev med take away. Vi gikk dermed til en annen der de trodde at jeg kom til å spise for minst tre personer da jeg fikk en stor tallerken toppet med pommes frites, en innbakt kylling på str med en hest, et eget sausenebb og det beste av alt med hele måltidet: fritert innbakt banan. Pga menyen min fikk de svenske jentene avslørt deres "rykter" om hva nordmenn kaller forskjellige ting, eneste jeg husker nå er at de mente nordmenn kalte banan for "gulebøy". De lurte på om vi har noen slike tanker om svensker? Alt jeg kunne komme på var at svensker er dumme. Noen som kommer på noe annet?

Skriver mer senere for nå venter en episode av nye sesongen av gossip girl!

Ingen kommentarer: