lørdag 5. september 2009

Mi casa es su casa

Nå er det på tide med litt bilder av kåken jeg bor i, ganske få bilder, men gir likevel et lite bilde av hvordan jeg lever.



Nå er det på tide med litt bilder av kåken jeg bor i, ganske få bilder, men gir likevel et lite bilde av hvordan jeg lever.

Oppholdsrommet vårt, med takterrassen på utsiden. Ganske kaldt her når det er dårlig vær. Er vorspiel på gang når bildet ble tatt.




Her er kjøkkenet vårt som henger sammen med oppholdsrommet.




Og dette er den lille kroken jeg har til privatliv på rommet mitt, ikke store kroken, men nå er det heller ikke her jeg tilbringer dagene.



Også har jeg gjennomgått en liten makeover igjen. Ble rett og slett lei av å skille meg ut av mengden og alle ropene fra mannfolk rundt forbi. Håper dette skal hjelpe meg litt med å gli inn i mengden. Dyrt var det heller ikke, litt i overkant av 500 NOK for klipp, farge, striper og farging av øyenbryn, og dette var i en dyr salong!

Er noen dager jeg ikke har skrevet nå, har stort sett skjedd så mye at jeg ikke har tatt meg tid. Bursdagen ble feiret først med en flaske rødvin, og deretter med ut på en italiensk restaurant med fire koselige jenter. På slutten av kvelden var det noen hyggelige eldre menn som spanderte på oss en flaske champagne som vi fikk med hjem.

I går var dagen for shopping og jeg fikk kjøpt både fleecepledd, gaver og en god varm kåpe. Nå slipper jeg endelig å gå rundt og fryse. Dagen i dag har bestått av skole og frisørbesøk. Synes jeg var tøff som gikk til frisøren uten å kunne spansk, og med viten om at de ikke kunne noe mer enn barneskole-engelsk, men det funka visst. Pekefingeren min er nemlig en kløpper i spansk og forklarte med fine bevegelser hvordan jeg ville se ut. Tror jeg gjorde alle damene i restauranten rimelig irriterte da de strevde for å få den fargen jeg har naturlig og jeg ønsket fargen de har på håret. Alle damene og noen av menna var borte og så og tok på håret mitt liksom for å ta et farvel med fargen. Resultatet ble uansett vellykket, og det var de andre i salongen enig om. Videre utover kvelden skal det være en velkomstfest, inkludert enkel matservering og vår første tangotime. Det skal bli koselig, og da får vi også sjansen til å bli bedre kjent med våre tre argentinske medstudenter.

Har endelig fått min argentinske telefon, nr er: +541562190371. Det er kun denne telefonen jeg vil ha med meg rundt, og dermed lettest å få kontakt med meg på dette nr.

Ingen kommentarer: