tirsdag 16. mars 2010

Advarsel!

Noen bør feste et stort skilt på meg der det står at jeg er gretten, og at en viss avstand bør holdes. Ikke nok med at søvnen, som nevnt, ikke har vært min beste venn i det siste, men jeg fikk også en svært dårlig start på uken. Våknet opp i går med full iver til å pakke ut og sette inn i skapet det fine kaffeserviset jeg kjøpte på Porsgrunn Porselen på torsdag. For det første var to av kaffekoppene knust, for det andre manglet det tre tallerkner. Sier bare: det er siste gangen jeg overlater til andre å ta ansvar for mine ting! (jeg pakket selv bare inn halvparten og antallet var riktig i kassa). Det førte til en unødvendig utgift på 300 kr for å gjøre serviset, som opprinnelig var komplett, komplett atter en gang. Ikke at 300 kr er så mye, men det er bare en kjedelig og unødvendig utgift. Så tenkte jeg at jeg skulle glede meg selv litt med å sjekke mailen min. Der lå det to mailer jeg hadde ventet på i noe som føltes som en evighet. Den ene var fra jobben jeg søkte på: noen andre var ansatt. Den andre var fra et revisjonsfirma som tidligere søkte studenter til å være med på en workshop i Frankrike, noe jeg hadde søkt på. Også dette var et avslag. Var ikke vanskelig å legge merke til at denne uka allerede føles litt ødelagt for min del og at jeg er til tider svært gretten, så hold deres avstand denne uka! (Bortsett fra deg, Luna. Skal samle opp alt jeg har av godt humør til jeg skal besøke deg og lille-jenta).

3 kommentarer:

Iris sa...

Takk for advarselen Nina! Syntes ikke du var SÅ ille i dag da ;)

Anonym sa...

Det er nok litt strevsom tid for flere om dagen. Men det må jo snu! Lykke til videre med jobbsøking og alt :)Det ønsker jeg oss begge :) Når skal du besøke Luna?

kjolberg sa...

kooooooooooooooooooselig :)
Gleder meg så :) <3