torsdag 4. mars 2010

Feil frosk

Etter å ha brukt litt over 2,5 år kyssende på en frosk, i forventning og håp om at den plutselig skulle bli en prins har jeg nå forstått at jeg har kysset på feil frosk. Er det feil frosk, så er det feil frosk. Frosken innså også at han kyssa på feil prinsesse. Jeg fortjener den frosken som i virkeligheten er en prins og som gjør meg til den prinsessa jeg har stort potensiale til å være. Det er selvfølgelig trist ettersom en blir vant til akkurat den frosken, og faktisk bryr seg om den også, men etter å ha behandla en frosk som en prins uten at det gjorde den til noe mer prins, er det nå på tide å gå videre!

Jeg vet at det der ute et sted finnes en frosk som snart vil hoppe i nærheten av meg og vise seg å være en prins allerede lenge før det første kysset. En som ser hva jeg er verdt, og er villig til å gå til verdens ende for meg. Viktigst av alt er det nå at jeg har vært sterk nok til å klare noe jeg har lengtet etter lenge, jeg er fri!

Vet at mange nå kommer til å undre seg over hva som egentlig skjedde mellom oss, og det er bare å lure i vei. Vet at det også er mange der ute som har lyst til å si "hva var det jeg sa", og da sier jeg bare: "si det i vei". Sannheten er at selv om det nå er slutt, både på godt og vondt, ville jeg tatt akkurat de samme valgene som jeg har tatt, selv om det likevel var disse valgene som gjorde at noen år av livet mitt ble brukt på feil frosk. Det har vært en fin tid jeg har hatt sammen med Jonas disse årene, men vi trenger begge å være litt alene.

De siste årene føler jeg at jeg selv har kommet en lang vei og oppnådd mye. Jeg har lært mye om meg selv og hva jeg selv kan håndtere. Hva fremtiden bringer for meg, aner jeg fremdeles ikke. Det ser nå ut til at jeg kommer til å starte på en master om et drøyt år, men jeg har fortsatt noen måneder på meg til å ta det endelige valget om hvor og hva. Sannsynligvis blir det enten England eller Skottland, men får se hva som skjer. Det som er så fantastisk er nettopp det at når jeg er ferdig med bachelorgraden min til jul står jeg fritt til å gjøre nettopp hva JEG vil! Det er jeg selv som skal leve mitt eget liv!

I forbindelse med starten på mitt nye liv blir bloggen flyttet til annen adresse. vinmonopolet er ikke lenger noen riktig adresse for meg, jeg verken bor på Polet (altså det hybelen min i Bø ble kalt) eller er stamkunde. Hva den nye adressa blir vil jeg ikke bestemme riktig ennå, men skal gi dere beskjed.

Ingen kommentarer: