onsdag 17. mars 2010

Barnevakt, bedriftsbesøk, venninnebesøk og filmkveld

Dette var dagen min ganske greit oppsummert. Når man våkner opp trøtt og haster av gårde for å sitte barnevakt for sin vanligvis så skjønne nevø, er det ikke like gøy å oppdage at det er en jeksel på vei fram i tannkjøttet hans som fører til småfeber, mangel på matlyst og generell klenging og sutring. Spesielt ikke når jeg har planer om å få gjort noe oppgave samtidig. Det fant jeg fort ut at jeg bare kunne glemme. Heldigvis kom brodern tidlig hjem fra skolen og jeg kunne haste videre til dagens gjøremål.

Plukket opp amerikanerne Josie og Cara, og porsgrunnsjenta Stine, som alle kom med buss fra Bø til Porsgrunn. Sammen med sustainability management-klassen (som jeg har sluttet i), skulle vi besøke Hydrogenstasjonen og Rec Wafer på Herøya. To middels interessante besøk. Hadde håpet de skulle være mer interessante, og dette var også grunnen til at jeg opprinnelig ble med på denne utflukten, fordi jeg trodde det ville være noe jeg ville føle en eller annen slags interesse for.

Videre kom høydepunktet på dagen: jeg fikk endelig sett Trine Marie igjen, og Oda-Marie også (den skjønne lille dattera hennes). Det ble mye babysnakk, skolesnakk og venninnesnakk og jeg vil påstå at vi begge storkoste oss. Ble jo tross alt sittende og skravle i et par timer. Tusen takk for at jeg fikk komme på besøk :) Kommer gjerne igjen!

I går kveld satt Mamma og jeg og så på Goal 1 og Goal 2. For de som ikke ønsker å vite handlingen i disse filmene (eller treeren): IKKE LES VIDERE! I eneren møter vi Santiago, en fattig meksikansk ulovlig innvandrer i usa, han blir oppdaget av en talentspeider i fotball. For å gjøre en lang historie kort får han kontrakt med Newcastle, og litt kjærlighet med på kjøpet. I toeren blir det turbulens i forholdet, og dama hans slår opp fordi hu trodde han var utro (noe han forsåvidt også var én gang). På slutten av filmen ringer han til henne og legger igjen en beskjed på svareren der han sier hvor mye han elsker henne og tenker på henne da før hans livs viktigste fotballkamp. Hun sitter i trappa og hører på, før hun reiser seg for å gå et annet sted. Det er da vi ser det! Dama er jo gravid!!!! Dermed hadde Mamma og jeg sett fram til treeren, for å finne ut av hva som skjedde videre mellom de to. Tror dere dama hans er med i filmen? Neida. Tror dere vi får vite noe av hva som skjedde? Neida. Tror dere Santiago fortsatt er like kjekk? Neida. Tror dere han i det hele tatt er hovedpersonen lengre? Neida. Filmen var en total skuffelse! Det eneste vi fant ut av var at han fremdeles elsket henne, men det visste vi jo egentlig fra før av. Filmen kom i stedet med historiene til to av fotballkollegaene hans, noe som for oss var totalt uinteressant. For min del ble dermed filmen brukt til å forsøke og finne mulige måter dama hans kunne komme inn i handlingen på, men neida, til ingen nytte. Jeg levde i håpet om at det skulle være en bok bak filmene, men etter å ha undersøkt, må jeg skuffe meg selv. Skulle nok holdt meg til å bare se eneren, det kommer nemlig ikke noen flere filmer som kan gi oss noen svar.

1 kommentar:

kjolberg sa...

jaaaaa. jeg stor koste meg :D :D
Gleder meg til å se deg igjen <3

synd at du ikke fikk gjordt noen oppgaver.. men jeg syntes du kunne unne deg det å ta en pause med oppgaver og heller passe lille Noah :)