fredag 5. mars 2010

KICK OFF!!!

Det jeg innbilte meg var et vanlig møte som oppvarming til sesongstart viste seg å egentlig være Odd Grenlands kick off. Jeg visste jo at det var i kveld, men tenkte møtet skulle være før det starta, men det gjorde ikke noe. Ble servert god gryte og var generøs og ga videre alt jeg fikk av drikkebonger (og det var en del) i løpet av kvelden. Ga til slutt etter for gruppepresset og drakk en liten sup med cider, men det var alt for nå er jeg inne i en edru periode igjen (tror jeg i hvert fall). Føler at jeg er den fylliken her jeg sitter og skriver sånt, men hadde folk sett meg sånn jeg var på 70/80-tallsfesten så hadde de nok forstått det.

Der jeg satt på kick off med noen halvkjente og mange ukjente mennesker tenkte jeg for meg selv at dette er jo rett og slett stedet jeg hører hjemme. Det er min andre familie. Det er bedriften jeg ønsker å jobbe i. Miljøet jeg ønsker å komme mer inn i og bli en naturlig del av. Dette var meg! Derfor: neste gang jeg engang vurderer å slutte som billettselger, så få meg på litt bedre tanker!

For dere som har fulgt bloggen en stund vet dere at jeg har fått med meg to store kamper i Argentina: Argentina - Brasil i VM-kvalifiseringa og lokaloppgjøret River - Boca Juniors. Fantastisk stemning på begge kampene, noe jeg aldri tror jeg vil få oppleve igjen. Derimot er det noe begge de kampene mangla, som Odd Grenland kan gi meg: en følelse av tilhørighet. Jeg er en følsom person og det skal ikke mye til for at jeg blir rørt, og denne kvelden var intet unntak. Spillerne kom opp på scenen i tur og orden, det var taler fra noen og enhver, ordføreren var fin i farta og helt med, som vanlig. Kvelden kunne nesten ikke vært bedre!

Den ble toppet da coverbandet, Love Shack, dukket opp. Jeg hadde gleda meg til disse gutta ettersom 80-tallet er saken for meg når det kommer til musikk. Da jeg hørte den første strofa i den første sangen: "I am the one and only", kunne jeg ikke annet enn å stråle som en sol! Dette var min kveld! Dessverre ble den avbrutt tidlig da de jeg var med plutselig forsvant fra bordet, og jeg hadde for lite alkohol i blodet til å manne meg opp til å bli kjent med nye mennesker, valgte jeg å like gjerne dra hjem og få litt søvn før jeg er klar for jobb i morgen.

Kveldens "store" vits: Menn skal være høflige overfor kvinner, men samtidig ikke undertrykke kvinnen nå som kvinnefrigjøringen har hatt sitt inntog. Problemet kommer da når en dør skal åpnes. Hvis mannen åpner, insinuerer han at kvinnen ikke kan dette selv. Dersom kvinnen åpner, er ikke mannen høflig nok. Løsning: ikke vær i nærheten av døra når den skal åpnes.

Forøvrig søker klubben etter frivillige til diverse oppgaver som må gjøres. En fin måte til å få med seg deler av kampen på, få en gratis bortetur årlig, noen fantastiske fester og ikke minst en ekstra familie! Gå inn på oddgrenland.no og meld dere!

Ingen kommentarer: