lørdag 27. mars 2010

et (nesten) evig mørke

Jeg er ikke av de mest interesserte når det gjelder bevaring av miljøet vårt. Dvs, jeg resirkulerer og panter flasker, og ikke minst passer jeg på å ikke kaste søppel noe annet sted enn søppelkassene. Hadde for lenge siden bestemt meg for at jeg likevel skulle støtte opp om "Earth Hour". For de som ikke kjenner til dette, er det en time på en bestemt dato der de oppfordrer hele verden til å slukke lysene. Hele uka har jeg tenkt at dette skulle jeg gjøre, og for å unngå at det skulle gå i glemmeboka skulle jeg også sette alarm på mobilen, men det å sette alarm gikk selv i glemmeboka. Nå sitter jeg her, kl viser 21.43. Lysene ble slått av for et kvarter siden. Jeg er fullstendig klar over at dette er en time for sent, men kommer man på det en time for sent så kommer man på det en time for sent. Poenget med dette er jo ikke at det skal være mørkt overalt på samme tid, men heller at en skal slukke lyse for en time. Bonus (pappas kjæreste) og jeg fant dermed ut at vi skulle kjøre vårt eget løp i timen etter alle de andre. Har en mistanke om at noen lys har blitt slått på i underetasjen likevel (selv om jeg tok med meg fjernkontrollene til lampettene) ettersom Pappa bare syns dette er en hel masse sprøyt. Selv liker jeg å vite at jeg er en del av et fellesskap som gjør noe verden over. Det er heller ikke så verst å se kubbelyset stå ene og alene på bordet. Kjenner nå at jeg får litt dårlig samvittighet over å sitte med dataen som suger til seg strøm, så jeg må nok leve på batteriet.

Har noen av dere deltatt på earth hour i dag? Hva gjorde dere i så fall den timen det var mørkt? Jeg gikk nemlig litt tom for ideer og endte opp med å få med meg de nyeste episodene av noen serier jeg følger med på.

1 kommentar:

Tone sa...

Jeg glemte det også. Og klok av skade fra i fjor så droppet jeg å gjennomføre da jeg kom på det. Christian er nemlig ikke hjemme, akkurat som i fjor, og jeg nekter å sitte her vettskremt i en hel time:p Tar det heller en dag vi er hjemme begge to!