onsdag 3. mars 2010

polet

Må be alle dere der ute om en liten ting: når jeg til høsten sier at jeg tror jeg like gjerne skal bo på polet igjen, ikke la meg flytte dit enda en gang. For det første så har jeg de siste ukene, og kommer de neste ukene knapt til å være i Bø. Det er for kjedelig her og altfor mye jeg kan gjøre hjemme. For det andre må jeg innrømme at jeg friker litt ut av at folk glemmer(!) å skru av vasken, eller at det er for mye forlangt at de skal ta ut av oppvaskmaskinen. Når jeg kom opp hit i går var nemlig oppvaskmaskinen ferdig for lengst og det sto et helt lass med skitten oppvask på benken oppå. Ettersom jeg har vaskeuke tenkte jeg å tømme oppvaskmaskinen og fylle i den (er jo tross alt en fordel med noen rene glass i skapet). Det starta helt fint, fram til jeg la merke til en liten grønn levende koloni oppi en skål, og en gaffel som satt helt fast oppi en kopp. Er stygt redd denne vaskeuka blir boikotta for min del! I hvert fall ekle uhygeniske saker på kjøkkenbenken. Sikkert lett for alle der ute å tenke at jeg er ei jente med støv på hjernen, men sannheten er langt ifra det, jeg takler bare ikke at det lever grønne ting der vi skal lage maten vår. Selv ikke superbillig leie med internett og strøm lokalt i Bø kan veie opp for de grønne "dverghybelkaninene".

Ingen kommentarer: