torsdag 10. desember 2009

London

Kommet meg det lengste stykket på veien hjem. Sitter nå på golvet rett utenfor British Airways sin lounge på Heathrow, er så greit når de har et trådløst nett som gjelder utenfor selve loungen. Flyturen hit gikk greit i og for seg. Satt dessverre ved siden av et par i 40-årene som oppførte seg som to 14-åringer der de satt. Er sjeldent jeg faktisk vurderer å be folk om de ikke kan oppføre seg litt mer voksent, men her var jeg ikke langt unna skal jeg si dere. Hjalp ikke akkurat på tålmodigheten min at mannen (som da satt rett ved siden av meg) bestilte hele 4 drinker, og for hver drink måtte han åpne en brusboks som han da klarte å søle utover det ene beinet mitt. Men hva holder man ikke inne med for freden og roen på et fly. Søvn ble det ikke noe særlig av uansett, for mange filmer å se, og rett og slett ikke trøtt. Det legger jeg særlig merke til nå som jeg ser på klokka (som er stilt til London-tid) og jeg tror den er halv ti på kvelden og ikke på morgenen. Et lite tegn på at de kommende dagene kan bli litt tøffe. Ikke fått lest til eksamen slik jeg skulle, og ikke fått skrevet noe mer på oppgaven som skal leveres inn i morgen (!). Trenger internett til siste delen, og det er derfor jeg sitter her nå. Mangler bare 250 ord nå for å oppnå minstekravet av antall ord. Har gitt meg selv en deadline på to timer nå, og håper på å klare det. Kjenner at magen begynner å skrike litt etter mat, så jeg må ha tid til det også før jeg begir meg av gårde til gaten rundt kl 12.

For dere som har ventet i spenning på dulce de leche-smaksprøve er det bare å skuffe. Det skulle bli kjøpt inn i går tidlig, men måtte bruke lang tid på å finne en minibank som faktisk ikke var ødelagt slik at jeg kunne betale den snille og gode taxisjåføren som kjørte meg til flyplassen. Mitt siste desperate forsøk var å kjøpe i taxfree-butikken på flyplassen. Med mellomlanding her, fikk jeg dessverre ikke med meg den i tollen. Har forøvrig aldri blitt behandlet slik på en flyplass i Europa som det jeg har blitt her. Veldig skjerpet sikkerhet! Bombe/dop-hunder overalt, og ble forhørt av ei dame om hvor lenge jeg hadde vært i Brasil (pga flyet hadde en teknisk mellomlanding der så mange kom ombord først der) og hva jeg hadde gjort der. Jeg var eneste hun stoppet og er egentlig litt nysgjerrig på hvorfor hun trodde jeg var en trussel. Forklarte det som det var at jeg hadde studert i Argentina siden august, og da ville hun til og med vite hva jeg hadde studert. Jaja, nå er jeg i hvert fall ferdig med sikkerhetskontrollen og neste utfordring blir dermed tollen i Norge. Stakkars folka som jobber der hvis de engang prøver seg på å si at all bagasjen min må gjennomsøkes! Tror ikke det er mulig å få den pakket på nytt igjen. Nå skal jeg derimot ikke ta sorgene på forskudd, og heller begynne å konsentrere meg om oppgaven. Blogger hjemme i Norge igjen i kveld!

1 kommentar:

Tone sa...

Hvis de drar ut all bagasjen din, så får du bare gjøre sånn som Christian gjorde da to tollere dro ut alt fra en lastebil full av lydutstyr. Krev at de pakker det ned igjen for deg!

Godt at du har kommet deg trygt så langt, god tur den siste biten:)