fredag 11. desember 2009

stemmen, hvor er du?

Siden jeg kom tilbake til Bs As har jeg hostet en del, noe som i og for seg har vært greit nok ettersom det har holdt seg med det. Synes riktignok synd på folka som satt og hørte på meg i 15 timer på flyet, men sånn er det bare noen ganger. Hostinga tok seg opp litt da jeg kom til Norge, og jeg hadde litt hostekonkurranse med nydelige Noah i bilen på vei hjem. I dag våknet jeg derimot opp ganske tidlig ettersom det fremdeles gjenstod å se over oppgaven (har riktig antall ord nå, jippi!) og møtte Pappa og bonus-moren min nede i stua med en stemme som ikke helt visste hvilket tonefall den skulle bruke. Etter mye om og men bestemte den seg riktignok for å gi opp dens søken etter et jevnt tonefall, og forsvant dermed helt. Det jeg hadde planlagt skulle bli et fint besøk ut på jobben i dag tidlig, endte derfor med den triste meldingen til sjefen min om at jeg dessverre ikke var helt brukelig til å være rundt folk i dag. Har planlagt å besøke Morfar i dag, men er litt i tvil om det skjer dersom stemmen ikke finner veien tilbake igjen til halsen min.

Det er rart å være hjemme igjen. Spisestua er ommøblert, det er ny sterobenk på plass og jeg har en barneseng på rommet, som forøvrig førte meg noen år frem i tid i tankene. Bortsett fra disse endringene er alt det samme! Hadde det ikke vært for en klem fra min Mormor med krefter jeg ikke visste at ei eldre dame hadde, tror jeg ikke jeg hadde fått følelsen av å være borte så lenge som det jeg har vært. På mange måter skremmer det meg litt hvordan ejg automatisk har gått inn i gamle rutiner igjen. I mangel av noe annet å gjøre i de tidlige morgentimene dukket det opp et bilde på TV-skjermen. Dette bildet er der nå fremdeles (riktignok skiftende noen ganger i sekundet) mens jeg egentlig sitter og er mer opptatt av PC-skjermen. Har derimot bestemt meg for at denne dagen skal være et unntak fra alle dager i fremtiden. Har jeg klart meg uten TV i 3,5 mnd skal jeg klare det videre også (med unntak av julefilmer og Vazelina julekalender). Livet mitt skal ha en endring uansett! Jeg har ikke hatt mitt livs opplevelse for å bare gå direkte tilbake til mitt samme kjedelige late jeg. TV skal fra nå av erstattes med bøker og nyttige gjøremål.

1 kommentar:

Iris sa...

Så mye å fortelle og ingen stemme å gjøre det med? Stakkars. Bare husk at den må være på plass til søndag;) Håper vaflene smakte godt i går :D