torsdag 17. desember 2009

update

Null hull! sa tannlegen :) som vanlig fikk jeg en liten tale om viktigheten av tanntråd, og nå som jeg fra neste år må betale full pris er det nok en viss mulighet for at jeg denne gangen skal skjerpe meg litt ekstra og høre på ham. Vet ikke om dette er helt normalt, men jeg kommer til å savne tannlegen min jeg. Han er alltid så hyggelig og spøkefull, evt bare at han kommer i skikkelig julestemning ettersom jeg alltid har time i desember. Når jeg kom ut var til og med tennene mine mye hvitere, og det må man jo være fornøyd med nå som alle bildene skal tas osv.

Bør vel også fortelle at det ikke er hver dag jeg opplever det jeg opplevde i dag. Jeg møter en litt eldre mann, hilser på ham og vi går til et lite og halvmørkt rom. Der, etter kun halvannet minutt bekjentskap, blir jeg bedt om å kle av meg alt på overkroppen. Må innrømme at jeg syntes det var litt merkelig å gjøre dette foran en fremmed mann, men motivet for strippingen var nok verdt den merkelige følelsen. Rommet jeg var inne i var nemlig på radiologisk avdeling på sykehuset, og mannen var selvfølgelig legen som tok røntgen-bildene av meg. I tillegg til noen forhåpentligvis bra bilder, fikk jeg noe annet nyttig ut av det. Jeg har aldri vært helt fornøyd med kroppen min (hvilken jente har vel det), men nå som jeg stod der og kledde av meg hadde jeg ikke lengre den skammen jeg har hatt for kroppen min, og følte meg derimot selvsikker, selv om jeg nå veier mer enn jeg noen gang har gjort før, og det ikke akkurat er muskler som står for den forskjellen. Det er dette Sør-Amerika har gjort med meg: mer magefett og større selvsikkerhet. Perfekt! Som en avslutning på dagens medisinske undersøkelser/behandlinger ble jeg først tatt blodprøve av, og deretter tuslet bort til min kjære svigerinne som klippet luggen min litt bedre enn det jeg hadde fått til selv :) Kl er kun elleve, og det er dermed mye tid igjen til å lese til eksamen.

Ingen kommentarer: