lørdag 12. desember 2009

Tause Nina

I dag våknet jeg opp og var glad gårsdagen endelig var over, nå var det på tide å snakke litt igjen uten å bli helt utslitt i lungene av det. Der tok jeg derimot ganske feil. Stemmen er enda mer borte i dag. Nå er det ikke bare at den går opp og ned i tide og utide og så blir borte, nei i dag har den bestemt seg for å være borte hele dagen. Jeg spiser is, lever på halspastiller, tar urtekuren til bonus-mor og alt jeg kan, men uten noen nytte. Mitt planlagte besøk til Morfar ble det ikke noe av i går, og heller ikke i dag pga stemmen. Får håpe det har blitt bedre til i morgen, hvis ikke blir det noen dager å vente til jeg kan besøke ham. Hadde gledet meg så til å se han, men et sosialt liv er nesten umulig nå. Pappa er derimot fornøyd, endelig er det litt stille i huset. Av og til glemmer jeg faktisk at jeg ikke kan prate, og skal til å si noe, men oppdager fort at jeg hveser like mye som en svane. Blir spennende i kveld, skal ha middagsselskap med brodern og familien, og bonus-bror (dvs sønnen til bonus-mor). Som regel må man snakke litt høyt for å komme til ordet i en slik forsamling vet jeg av erfaringer. Jeg får nok heller bare sitte og nyte maten så godt jeg kan, det er nemlig jeg som har bestilt retten: fårikål!

Fordelen på mitt sosiale handicap er at jeg nå endelig har fått satt meg ned med pensum :) klarte første delen av tidligere eksamensoppg og jobber meg nå sakte men sikkert gjennom resten. Blir mye kikking på fasit nå i starten (fordi boka er altfor tykk til at jeg skal komme meg gjennom og strategien er dermed å pugge oppg), men regner med å lære meg nok til at det går av seg selv etterhvert. Har mål om å klare minst en C i dette første faget, investering og finansiering.

Ingen kommentarer: