tirsdag 15. desember 2009

snart eksamen nr 2

Det er et fremmed kjøkken jeg sitter på, her i Elgfaret 25 på Breisås i Bø. For de som ikke visste det: uansett hvor lite Bø virker så er det faktisk forskjellige bydeler her. Er først nå jeg ser viktigheten av gamle notater. Husket ikke at jeg hadde notert så hyppig til mitt første forsøk på denne eksamenen. Strøk riktignok ikke på første forsøk, men har det med å sette høye krav til meg selv. Karakteren jeg fikk passet nemlig ikke helt inn i rekken blant de andre karakterene. Burde gjort atskillelig mye mer enn det jeg har gjort som forberedelse til denne eksamenen, men er jo positivt når jeg leser gjennom tidligere eksamensoppgaver og faktisk husker hva det meste dreier seg om. Håper bare at foreleseren har lagd litt mer forståelige oppgaver i år, det var nemlig det jeg bommet på i fjor, at jeg ikke forstod oppgaven. Om jeg ikke leste så mye i går var jeg i hvert fall flink og la meg tidlig. Kl åtte! Hvordan det er mulig å være stuptrøtt da forstår jeg meg ikke helt på, men jeg sov som en sten til vekkerklokka ringte kl seks i dag tidlig.

Gleder meg til å bli ferdig med eksamen! Da er det innom rådgiver på skolen og så direkte hjem igjen til Skien. Der venter det pinnekjøtt hos min kjære svigerinne, det skal bli godt det, og mer norsk mat finner man vel ikke.

2 kommentarer:

Tone sa...

Breisås er fint, men det er noe herk å komme seg opp dit;)

Sv: Jeg tok først årsstudium historie (05/06), og så 40 stp idéhistorie + ex.phil og ex.fac(06/07).

Anonym sa...

det jeg var ute etter, takk