tirsdag 27. oktober 2009

Bare snarvisitt

Feberen var borte i dag tidlig, søvn er visst en mirakelkur. Så dengue kan vi fint utelukke, og samtidig konkludere med at jeg lar meg påvirke av billboards. Blir ikke tur hjem fra Lima i alle fall. Det blir 4000 kr i mellomlegg! Undersøker nå prisen på å fly hjem fra Buenos Aires, hvem sier at jeg ikke kan ta motsatt vei av det jeg har planlagt. Da slipper jeg i tillegg å sende en koffert hjem med alt jeg har kjøpt inn her, har blitt noen kg. Sparer i hvert fall tusenlapp der, og kanskje en tusenlapp i tolla hjemme også.

Av og til liker jeg machokulturen i dette landet. Hadde en dårlig dag her om dagen, men måtte ut for å handle inn frokost. Gikk ut av døra iført fjellsko, villmarksbukse, en topp som ikke passet til og en hettejakke som har sett sine bedre dager, i tillegg til at jeg ikke hadde dusjet på lenge eller tatt på noe som helst av sminke. Tror dere ikke jeg likevel ble plystret etter?! Gir et litt ekstra boost emd selvtillit på en ellers grå dag, tror jeg kommer til å savne det når jeg kommer hjem. Gutta hjemme er jo så tiltaksløse og viser ikke oppmerksomhet til ei jente uten å ha noen direkte baktanker, men selv da trenger de minst 2 i promille for å våge og ta det første skrittet.

I dag skal jeg gjøre et nytt forsøk på sightseeing. Planen er å sette seg på bussen og gå av både i La Boca og ved japanske/zoologiske hage. Da får jeg krysset av hele fire ting på lista mi. Titter ned på en gavesjekk fra byens store musikk- og filmkjede og vurderer å ta turen innom for å bruke den opp på soundtracket til "Juno" og det nyutslippede albumet til Michael Jackson "This is it". Men tviler på at en sjekk på 20 pesos holder til begge deler, og hva skal jeg med sistnevnte CD her, har jo ikke CD-rom på miniPC'en :S Får kanskje prioritere å sikre meg billetter til kino i stedet, og heller be pent om at en snill sjel gir meg CD'en til jul. (Bildet er lånt herfra).


Magen rumler så mye nå at jeg er redd jeg skal vekke min for tiden eneste romvenninne, Sanna, er på tide å få i seg litt mat. Mina er forøvrig på en lang tur til Brasil nå.

Ingen kommentarer: