fredag 23. oktober 2009

It's a beautiful day!

Overskriften sier vel nesten alt. De siste dagenes værmelding har sagt kun en ting ang denne dagen: skyer og regn. Så kommer selve dagen, og hva får vi: sol, sol og atter sol! Er så varmt på kjøkkenet at jeg faktisk må sitte inne for å ikke koke over av varme, kanskje jeg kan ha med meg litt brunfarge hjem likevel. Planen i dag var opprinnelig å sitte i parken utenfor skolen og lese, i stedet endte jeg opp med nok en julegave (og kan nå krysse Pappa av listen).

Da jeg skulle ta metroen hjem til Pichincha måtte jeg bare kjøpe meg noe leske av noe slag og endte opp med appelsinjuice på flaske. De to siste åra har jeg lagt merke til at jeg ikke lengre er like sterk i klypa som jeg var før og at det å få åpnet en flaske faktisk kan være slitsomt. Denne gangen var ikke noe unntak. Jeg satt der inne i vogna og følte meg pinlig berørt over min egen mangel på muskler da jeg ikke fikk opp flaske uansett vinkel jeg prøvde å ha henda mine i. Og ikke nok med det, når jeg så opp la jeg merke til at jeg tydeligvis var hele vognas underholdning for dagen, da samtlige så på mine desperate forsøk for å få i meg noe som helst væske. Heldigvis ble jeg reddet av en mann som i løpet av 1 lite sekund hadde fått opp flaska for meg. I løpet av 2 min hadde 1/2 liter juice forsvunnet, jeg må virkelig ha vært tørst.

I løpet av våren 2009 ble jeg hektet på Hotel Cæsar igjen, pga dårlig internettlinje har jeg ikke en gang forsøkt å se på episoder på internett. Det er her mine kjære lesere kommer inn! Har fått med meg litt rykter på facebook om et dødsfall, og at det er Liv som har dødd? Trenger litt info! Noen som kan fortelle meg hva som har skjedd?

Nå kan jeg ikke kaste bort mer av denne underbare dagen inne. Takterrassen er tom, og det er vel dermed en fin anledning å sette seg ut i sola :)

Dagens ord: Jugo de naranja epremido = ferskpresset appelsinjuice
Dagens forskjell: Varmen! Kanskje ikke direkte kulturell forskjell, men derimot en svært tydelig forskjell i dette øyeblikk.

Ingen kommentarer: