mandag 19. oktober 2009

sweet home Pichincha

Kom nettopp hjem fra en fantastisk uke med ferie, føles som om jeg har vært borte i evigheter nå. Er fantastisk å kunne skrive på norsk tastatur igjen. Noen har kanskje hørt om de siste hendelsene i Rio, bl a nedskyting av helikopter, og da vil jeg bare si at jeg var langt unna når disse tingene skjedde og opplevde ikke noe kriminelt overhodet i denne byen eller Brasil forøvrig. Jeg er dermed i god behold, med unntak av et insektbitt på innsiden av håndleddet og et annet rett under det ene kneet. Sistnevnte fikk jeg faktisk mens jeg venta på min tur til å ta på insektsspray - typisk!

Alt var ikke bare fryd og gammen når jeg kom hjem, jeg hadde nemlig latt nøkkelen være igjen på rommet med tanken om at noen kom til å være hjemme for å låse meg inn, men neida, både Sanna og Mina (de to jentene jeg deler rom med) har reist på hver sin ferie. Heldigvis fikk jeg et lite tips fra snille Christoffer om hvor ekstranøkkelen befant seg og kom meg inn likevel.

Må innrømme at jeg var temmelig stresset i dag tidlig, skulle som nevnt kjøpe julegaver før flyet dro, men i Sør-Amerika har sommertiden begynt nå. Klokken ble dermed stilt en time fram natt til søndag, noe som resulterte i en time mindre margin for å rekke flyet. Jada, hvor dum er jeg tenker du kanskje, jeg må jo passe på å vite at klokka skal stilles. Problemet var bare at jeg faktisk hadde forhørt meg om dette når vi var i Rio og fikk beskjed om at man ikke brukte sommer- og vintertid i Brasil, det var rett og slett ikke innført. Neste gang skal jeg vel kanskje spørre en innfødt om slike ting og ikke en innflyttet fastboende amerikaner. Uansett er jeg nå bare 4 timer bak norsk tid.

Ingen kommentarer: