tirsdag 27. oktober 2009

oppklaring i misforståelse

Har forstått det slik at flere misforstår litt i forhold til hjemreisen min. Jeg har ikke endret dato, kun endret sted jeg reiser fra. Forstår hvordan misforståelsen har oppstått, folk har hørt at jeg drar hjem 9. des, noe jeg fremdeles gjør. Når jeg så fortalte at jeg kommer hjem 10. des så stemmer dette også. Årsaken til denne datoforskjellen er at det tar over et døgn fra jeg reiser, til jeg faktisk er hjemme. Tror det faktisk er samme flyet fra mellomlandinga i London jeg kommer med nå, som jeg ville kommet med dersom jeg hadde reist fra Quito.

I dag ble det tid til sightseeing-buss, La Boca og en botanisk hage. Både japansk og zoologisk hage var stengt innen vi rakk å komme oss dit, så forhåpentligvis er det til et besøk der i morgen før et møte vi har. Nå er jeg derimot litt videre mot et liv uten huskeliste for de siste dagene og kan kanskje (og definitivt bør!) fokusere på skoleoppgaver og samtidig lese til eksamen i investering og finansiering.

Dagens ord: para cheval
Dagens forskjell: frukthandlere er en typisk greie i sydlige land, og Argentina er intet unntak. Kjenner mange i Norge som aldri hadde våget seg til å kjøpe frukt og grønnsaker på disse stedene. Ta f eks Marino, vår lokale frukthandler. Vi har hørt at han har mus i butikken, noe alle garantert har. I tillegg har han en katt med en liten kattunge som konstant klatrer rundt blant all maten. Jeg sier bare: velkommen til Argentina! Her finnes ikke mattilsyn som stenger butikkene på dette grunnlag. Mange var skeptiske i starten, men jeg synes rett og slett det kun er sjarm. Hjelper også mye at han ALLTID er hyggelig, smiler og hilser når vi går forbi, selv om vi ikke skal kjøpe noe. Når vi er innom og handler er det noen og enhver av oss som får litt ekstra med for samme prisen. Blir alltid glad av denne butikken.

Ingen kommentarer: