torsdag 29. oktober 2009

hetebølge!

I dag har vi hatt hetebølge. Det kommer alltid en av disse like før en storm, og hvis jeg har hørt riktig er det ment å skulle regne/bli storm i løpet av helga en gang. En skal ikke klage på varmen har jeg alltid hørt. Derfor skal jeg med et smil om munnen si at dette er perfekt! Varmt nok til at en kan gå med lite klær, men ikke så varmt at en er slapp. Er litt rart å tenke på at vi er 40 mennesker i dette huset som kom til Argentina delvis for varmen i landet, og når vi først får litt varme prøver alle å holde seg innendørs. Heldigvis for meg, er vårt lille minisoverom helt uten sol i løpet av hele dagen. De få timene sola kanskje får noen knøttsmå stråler på verandaen vår, er vi i drømmeland eller i ferd med å komme oss til skolen, uansett er vi godt skygget av treet som nå er fullt av grønne fine blader.

Jeg er så entusiastisk opptatt av CSR for tiden, vet ikke hvor det plutselig har kommet fra, men tolker det som positivt. Kanskje er det fordi varmen er her, at det nærmer seg hjemreise, at jeg virkelig ser hvor heldig jeg er med mye i livet mitt. Eller kanskje at jeg nå endelig kan shoppe uten å være bekymra for vekt på vei hjem (ettersom jeg kan ha hele 46 kg i tillegg til håndbagasje!). Min største bekymring er å skulle komme hjem igjen til det norske stresset. Hjemme er det så mange forventninger til hva man skal få med seg, en skal besøke venner, familie, se på de riktige programmene på TV, vaske, rydde, gjøre ærender, skole, jobb osv. Ikke misforstå meg, synes alt dette er hyggelig, men kommer til å savne det å ikke behøve å gjøre noen ting. Her blir jeg skjemt bort med noen som vasker etter meg (med unntak av oppvask), har begrenset med ting å rydde, nesten alle jeg kjenner bor i samme hus som meg og jeg trenger dermed ikke ta tiltaket med å bevege meg utendørs for å hilse på dem, jobb eksisterer ikke, skole er to timer daglig + litt jobbing med oppg, TV eksisterer ikke osv osv. Livet er herlig dere!

Nå venter det skikkelig jentekveld med Karin og Christina!

Ingen kommentarer: