fredag 30. oktober 2009

jentekveld

I går skulle vi som nevnt ha jentekveld. Hadde handlet inn massevis av frukt, godteri og is. Litt av bakgrunnen for godteriet var at Tine og Christina, de to danske jentene, ikke har smakt Smash. Da måtte vi selvfølgelig vise dem hva de gikk glipp av, og kjøpte dermed sjokolade og maispotetgull a la det norske sombreros. Fikk selv litt hjemlengsel når jeg puttet begge delene inn i munnen og kjente en smak som med litt fantasi var smaken av Smash. Fruktsalaten vi lagde ble himmelsk god. Den inneholdt epler, bananer, kiwi, jordbær og appelsiner, og var en fryd for øyet også med sine mange farger. Ved siden av hadde vi cantaloupe- og honningmelon, som også de andre i huset fikk en liten bit eller to av. Vi satte oss alle godt sammen i saccosekkene på "stua" i huset. Det var Tone, Christina, Tine, Karin, Christoffer (så ble ikke helt jentekveld) og meg. Filmen som til slutt ble valgt ut halv tolv i går kveld endte opp med å være Gran Torino. Kjempefilm etter min mening, men jeg burde nok tenkt meg til at en mer underholdende film hadde vært bedre for at ikke samtlige skulle falle i søvn. Når vi i løpet av kvelden gikk tom for is, og folk ville ha mer, var det jo bare å plukke opp tlf og ringe til isbaren jeg har for vane å kalle Mosambique, men som egentlig heter Mocambo. 15 min senere sto det en ismann på døra med en kvart kg banana split til meg. Denne siste nytelsen av italiensk is med flytende dulce de leche over viste seg å straffe seg i dag. Er nå hjemme fra forelesning fordi jeg vet jeg må holde meg i nærheten av en do noen timer til. Likevel var den gode isen kanskje litt verdt det. Skal uansett bruke de to neste timene fornuftig med å forberede meg til noe jeg skal presentere neste uke, før jeg må komme meg til gruppemøte.

Ingen kommentarer: