torsdag 14. januar 2010

atsjooooo!

Dette er den replikken jeg har kommet med flest ganger i løpet av det siste døgnet. Er bare å innrømme det en gang for alle: jeg er litt småsyk noen dager nå. Hjelper nok ikke akkurat så veldig mye når jeg må ha vinduet oppe på rommet mitt for å kunne ha litt oksygen her inne. Blir lite av det når man i to døgn sitter på et rom nesten hele tida og leser pensum, og dumme meg tenkte at jeg ikke skulle utsette de grønne plantene jeg har hjemme for den kalde bilturen opp hit, men nå ser det ut til at det er akkurat det jeg må. De vil nok uansett friske opp det grå, kjedelige rommet mitt. Var meninga at jeg skulle legge inn noen bilder av hvordan det ser ut her nå, men ettersom pc'en og mobilen ikke var helt godvenner når det gjaldt bluetooth, og kamerakabelen ligger igjen hjemme, er dette noen bilder vi heller får drøye til senere.

Har vært flittig student de siste dagene, og er nesten ajour (med notater!) i de fagene der jeg har bøker. Så dette ser godt ut med tanke på resten av semesteret. Vanligvis ligger jeg jo noen kapitler bak allerede den andre uka.

Elsker å bo her igjen, og har virkelig savna de gode store varme dusjene her oppe. Har dessverre blitt minnet på diverse uvaner folk har, som for meg er helt uforståelige. Den mest tydelige ser jeg hver gang jeg går inn på kjøkkenet. Skapdører er ikke lukket igjen! Da jeg kom inn der i går tidlig sto ALT av skapdører på vidt gap, som om det skulle være storlufting i skapene. Har aldri forstått hvordan det for noen ikke er en selvfølge å lukke skapene etter seg. Hadde også glemt hvor lytt det er her. Greit nok at jeg hører svak musikk og prating fra de andre rommene, men skal love dere at jeg også fikk med meg at nabokona hadde mannlig besøk i går kveld/natt. Men det er jo sånt en bare må le litt av.

Skulle være flink på Spar i går og handle inn pålegg som holder lenge, og i tillegg var billig. Endte opp med syltetøy fra first price siden det har en helt grei smak. Nå er det sjeldent jeg ser på innholdet i mat, men denne gangen gjorde jeg det. Visste dere at pr 100 g syltetøy er det hele 43 g sukker! Ble helt sjokkert jeg! Kunne nesten like gjerne kjøpt en kg med sukker og hatt på brødskiva!

4 kommentarer:

Iris sa...

Når "jeg" lager syltetøy fra bunn av tror jeg det skal halvbalndes med sukker og andre godsaker:D Er bare sånn det er, men guud så godt det blir!

Tone sa...

Det er vanvittig mye sukker i syltetøy, sånn er det visst bare..

Masse god bedring1

Anonym sa...

aah, det gode kollektive livet. Man blir skikkelig overraska over hvordan andre folk lever. Aaah, jeg klarte ikke å bo kollektivt mer enn ett år. Det ble for mye gris og ææsj. hehe

Tone sa...

Sv: Ååå, er det sant? Så snilt:)

Hehe, ja.. Jeg klarer nok ikke å kutte helt ut, men jeg håper jeg skal klare å begrense det til helgene hvertfall!