tirsdag 5. januar 2010

Tidsklemme

I dag ble jeg med i ennå en time som ikke var blant de obligatoriske fagene mine. Faget var denne gangen immateriell rett. Innholdet i faget og det faktum at det ikke er en stor eksamen på slutten lokket meg til valget om å ta ytterligere 10 studiepoeng dette semesteret. Dvs at ved siden av det antallet jobber jeg ikke skal nevne, skal jeg ta studiepoeng som tilsvarer to semestre på kun et semester. Jaja, jeg vet hva dere alle tenker: hvor gal jeg er. Tenkte det selv med en gang, men så tenkte jeg videre på at det er jo tross alt økonomi jeg går, og dette lønner seg økonomisk for meg. Jeg får fullt stipend de kommende semestrene der jeg tar mindre enn 30 studiepoeng, og hørte noen snakket om sletting av deler av studiegjeld pr 10 ekstra studiepoeng (bør riktignok undersøkes litt mer). Dersom jeg ser at jeg bare blir sliten av studiebelastningen, er det derimot bare å melde seg av et av valgfagene. Taper ikke penger, og må ikke utsette utdanningen min heller. De tre jobbene blir det jo sannsynligvis penger av de også, og de passer stort sett inn i min ukeplan ettersom det er helgejobbing og en jobb der jeg bestemmer arbeidstid selv. Den store ulempen med å ta så mange fag er riktignok de store utgiftene til bøker! Bare i det ene faget mitt må jeg ut med 1500 kr i bøker! Og der finnes det ikke noe marked for bruktbøker heller. Heldigvis er de fleste andre å få tak i brukt, men kjenner at lommeboka skriker litt nå. Støtte fra lånekassa får jeg nok ikke før i februar heller ettersom jeg glemte å søke på studielån, og betale studieavgift god tid i forveien (begge likevel før fristen gikk ut).

En av forandringene som har skjedd i Bø mens jeg har vært borte er at Meny og Spar har byttet plass. Denne uken er det 10-kronersmarked hos Spar, og jeg fikk dermed kjøpt mat for hele resten av uken for en billig penge. For det jeg tror er første gang her i Bø, har jeg kjøpt poteter som tilbehør. Ser på det som starten på en ny sunn studenttilværelse for meg. (Kommer forresten update om 1001 dager-listen min en av de førstkommende dagene).

1 kommentar:

Iris sa...

Har de noe snasent på 10kr marked?