fredag 13. november 2009

Bilder!

Fant ut at det nå var på tide å legge ut litt bilder fra helgen som var ++

Først kommer det en del bilder fra Marcha del Orgullo, også kjent som gay parade. En helt fantastisk opplevelse, med en enda mer utrolig stemning. Følte virkelig at det var samhold, var en sånn dag der alle var glade og pratet med fremmede. Artig å se hvordan mange vakre kvinner etterhvert som en så på dem viste seg å virkelig være menn.











I dag oppdaget jeg noe da jeg var og handlet mat på lokale supermarkedet, Coto. Nemlig en hel del av lignende som dette:

Selve godteriet er rosiner med sjokolade utenpå, så det er ikke så spesielt i seg selv. Det som var fint å se var at det var julegodteri! Nå er julen på vei inn i butikkene, og til en mer passelig tid enn i Norge der den kommer i begynnelsen av Oktober. Hadde ikke med meg kameraet på butikken så derfor "måtte" jeg kjøpe med en (eller to eller tre) poser av disse for å kunne dokumentere funnet for mine trofaste lesere.

Andre kjøp jeg har foretatt meg de siste dagene, og er svært stolt over:


Skoene er forøvrig kjøpt for den fantastiske prisen av 30 NOK! Da var de ikke engang på salg. Flørter nå litt med tanken på å kjøpe ennå et par i hvitt.

Når en går langs Buenos Aires' gater finner man ofte fin gatekunst slik som dette:

Det som står skrevet betyr: "ikke tro at du er alene" eller noe i den duren. Er forøvrig skrevet på bygget til en fabrikk som er sterkt knyttet til lokalsamfunnet og tidlig i dette tiåret okkuperte arbeiderne denne fabrikken da eierne begjærte konkurs. Teksten får dermed litt mer betydning da arbeiderne bodde her inne i 10 måneder i forbindelse med dette og lokalsamfunnet måtte støtte opp for å hjelpe dem med å brødfø familien. I dag gir fabrikken svært mye tilbake igjen til samfunnet i form av lokaler, radio, og kulturelle begivenheter.

1 kommentar:

kjolberg sa...

kult på gay parade! :)

og det er en myyyye mere passelig tid enn i norge ja.. snart er det seriøst jul året rundt i norge.. blir jo ikke like koselig da lengre..

fine innkjøp du har gjort!!
jeg blei skikkelig misunnelig på de fine skoa dine altså!! å til den prisen! det var IKKE gærent altså! hehe..

bare en liten ting, (orker ikke leite tilbake i bloggen, sorry) Når kommer du hjem igjen ? :)

Gleder meg så myyyyye :D