tirsdag 24. november 2009

snart reiseklar + enkel reiserute

Nå sitter jeg med den følelsen igjen. Den jeg hadde da jeg skulle dra til Buenos Aires for første gang og noe i meg egentlig ønsket at jeg bare hadde droppet hele turen. Nå er jeg derimot overlykkelig for at jeg valgte å ta et semester her. Hvis jeg sier at jeg bare gleder meg til å reise rundt alene, lyver jeg. Det kommer til å bli skummelt, og kanskje til tider ensomt. Satser på å finne noen som skal deler av samme ruta når jeg overnatter på hostell her og der, men likevel blir det rart å ikke ha noen en skal dele hele opplevelsen med. Føler meg absolutt ikke klar til å reise riktig ennå! Godt det ikke er før i morgen kl 16 (kl 20 etter norsk tid) jeg skal dra. Det gir meg forhåpentligvis nok tid til å gjøre ferdig oppgaven som fremdeles ikke er noe betydelig nærmere en konklusjon. Derimot er den første av tre (!) kofferter jeg skal ha med hjem til Norge om to uker ferdig pakket. Antallet jeg kunne ha med var opprinnelig bare 2, men etter å ha undersøkt priser fant jeg ut at det kanskje var like greit å betale usle 300 kr for å få lov til å bringe med meg en koffert ekstra.

Har enda ikke klart å pakke til backpackingen min. Hva skal man egentlig ha med på en slik tur der man skal være alt fra 4000 moh til et strandliv? Fram til nå er det kun fjellsko og regnjakke som er helt endelig pakket. Bør strengt tatt ta med en pensumbok også, men er svært fristende å legge den igjen hjemme. Alt annet jeg vurderer å ta med ligger nå strødd utover den tomme senga til LW som har flyttet til egen leilighet. De siste skype-samtalene før hjemkomsten min er tatt med Mamma og Pappa. Ut fra samtalen skulle en nesten tro at vi aldri ville ses igjen. Det er ikke mangel på lyst til å reise rundt, det er vel heller frykten for savnet etter Buenos Aires, og tanken på at jeg nå kunne vært hjemme i Norge. Men dette skal jeg komme meg gjennom! Velger å tro på at det er de tingene man er mest nervøs for, som gir høyest uttelling.

Her er min nåværende reiserute etter hvor jeg er hvilken dag.
25. nov: La Paz (Bolivia)
26. nov: Aguas Calientes (Peru)
27. nov: Cuzco (Peru)
28. nov: Cuzco (Peru)
29. nov: Puno (Peru)
30. nov: Puno (Peru)
1. des: La Paz (Bolivia)
2. des: Uyuni (Bolivia)
3. des: Villazón (Bolivia)
4. des: Salta (Argentina)
5. des: Salta (Argentina)
6. des: Asuncion (Paraguay)
7. des: Colonia del Sacramento (Uruguay)
8. des: Buenos Aires (Argentina)
9. des: London (Storbritannia)
10. des: Oslo/Skien (Norge)

3 kommentarer:

Iris sa...

Legg igjen pensumbok hjemme! Blir bare drass. Reis rundt og nyt alt du opplever ;) (sånn kanskje bortsett fra natta på flyplassen, der kan det kanskje være greit å ha noe å lese på.) Bare å sende rapport så skal jeg lese gjennom så fort jeg kan:) Lykke til med pakkingen :D

Tone sa...

Oi, heftig opplegg! Spørs om det blir mye tid til pensumlesing..

Jeg kjenner følelsen du snakker om, men jeg er helt sikker på at du kommer til å storkose deg! To uker går fort:-)

Katarina sa...

God tur!