mandag 16. november 2009

free hugs til 1000

Først vil jeg gratulere meg selv med over 1000 som har vært innom her. Dvs, det er ikke 1000 unike brukere, men heller at noen har vært inne på bloggen min 1000 ganger. Rundt 200 av disse er garantert meg selv som har skullet se på listen over andres blogger om noen har kommet med nytt innlegg. Må også gratulere meg selv med å ha skrevet 1000 ord til oppgaven i går. Utrolig hva en Starbucks uten fungerende internett kan gjøre med folk.

Forrige søndag var jeg på markedet i San Telmo. Der opplevde jeg noe som jeg tidligere bare har sett på youtube. Konseptet går ut på at man stiller seg ute på gata med en plakat der det står "free hugs". Mennesker har i stor grad blitt ganske nervøse for kroppskontakt med andre mennesker, og jeg er overbevist om at mange glemmer gleden ved å gi/få en klem. Har alltid beundret disse menneskene som våger å skille seg ut ved å gjøre dette, og der gikk jeg midt i en av San Telmos gater og fikk øye på nettopp en slik mann. Skal si han fikk mange rare blikk av folk som gikk forbi, og ingen så ut til å egentlig vurdere å benytte seg av tilbudet. I et lite sekund var jeg i tvil om jeg torte dette, men dette var heldigvis kun et lite sekund før jeg tok til fornuft. Er generelt ikke glad i å skille meg ut, men for en god sak som dette måtte jeg bare finne meg i det. Jeg gikk bort til mannen, som lyste opp fordi jeg ble et symbol på at det finnes håp i verden (ja, kanskje litt høye tanker om mine egene handlinger). Det var ikke snakk om en liten klem heller, han klamret seg fast til meg og ga meg en skikkelig lang god bamseklem. Folk stirret som bare det, men det gjorde meg virkelig ingenting. Dette skal gjentas en annen gang, og da er det jeg som skal stå der med plakaten. Noen som er med meg?

3 kommentarer:

Iris sa...

Jeg er med ;)

Iris sa...

Absolutt! Like greit å ta det et sted ingen kjenner oss;) Kanskje sende han en oppfølgingsmail?

Tone sa...

Nåh, han hørtes søt ut:-)
Gratulerer med både 1000 og 1000!