lørdag 21. november 2009

Høflig til en viss grense

Dagen i går besto av semesterets siste forelesning. Jeg fikk riktignok ikke med meg denne fordi søvn sto høyere som prioritering ettersom jeg hadde sittet med oppgave til langt på natt. Og uansett, siste forelesning er vel til for å skulkes? Fikk endelig levert siste gruppeoppgave og nå gjenstår kun 3500 ord på min hjemmeeksamen før jeg kan tillate meg selv å backpacke litt.

De neste dagene vil mange reise hjem og av den grunn hadde vi avskjedsfest på en bar i går kveld. Det ble ikke mye avskjed, men alkohol ble det! Jeg tror jeg har blitt oppdratt for godt :S Når jeg begynner å kjenne at jeg begynner å bli brisen etter to øl, pleier jeg å stoppe opp. Her ville jeg derimot være noen timer til og syntes det ble stusselig å skulle gå rundt uten noe å drikke på de neste timene, dermed ble det en siste øl. Noe som egentlig ville gå greit nok normalt sett. Problemet var vel heller at jeg satte meg ved samme bord som min gode venn Christoffer. Han hadde kjøpt Vodka med Speed. Bare for å ha det klart så er Speed en drikk på samme måte som red bull, og altså ikke dopet speed. Dette smakte overraskende godt og dessverre for ham endte drinken opp hos meg i stedet for hos ham. Til nå burde jeg vel blitt vant til at folk ønsker å skjenke meg fordi de aldri ser meg riktig full, og Christoffer var intet unntak. Det er her jeg er oppdratt for godt. Når en fyr spanderer drink på meg så tar jeg den imot med et takk, og føler meg forpliktet til å drikke den opp. Heldigvis hadde jeg vett nok til å si stopp etterhvert, da var de fleste uansett dratt videre.

Tror nok jeg hadde godt av litt alkohol. Til den oppgaven vi skal skrive fikk vi 10 forskjellige problemstillinger og skulle velge en. Jeg har slitt med å ta dette valget og stått mellom to forskjellig. Tydeligvis har jeg drømt om selve oppgaven for når jeg våknet opp i dag var svaret svært klart, jeg skal jo selvfgølgelig skrive om statens, medias og samfunnets rolle for å få bedrifter mer samfunnsbevisste! Derfor har jeg allerede nå satt i gang med å finne info og sette opp disposisjon. Dette går riktig vei!

1 kommentar:

Monica Christine sa...

Det høres ut som at du koser deg, og det er jo kjempeflott! Du gleder deg nok til backpacking, tenker jeg. Det hadde jeg gjort :)

Sv: Hehe, ja det er merkelig hvor naive vi er. Men det er litt godt, tenker jeg. Å tro at verden er så fin :)