torsdag 5. november 2009

I dag har jeg bannet i kirka!

Jada, du leste riktig! Riktignok var det ikke i en kirke, men heller i klasserommet vårt, og banneordet var vel ikke noe folk bruker som banneord. På kurset vårt finner man folk som generelt bryr seg om verden, og ønsker at den skal forbedres. Det er jo det CSR handler om. Som nevnt skulle jeg prate om "green marketing", og det gikk strålende. Da jeg fikk spørsmål om min mening i forhold til dette, endte det med at jeg bannet i kirka. Jeg måtte rett og slett si at jeg ikke tror på global oppvarming, og tror at temperaturendringene er naturlige fordi vi nærmer oss en istid. Følte meg litt alene om teorien min, men fikk litt støtte fra Stina som fortalte litt om research hun hadde gjort til en essay om nettopp disse, og at temperaturendringene ikke kunne settes i sammenheng med CO2-utslippene. Likevel var jeg stolt når jeg sto der. Jeg hadde en mening, og den var min egen! Herlig følelse :)

Kjenner at jeg kunne trengt en liten blund på øyet nå, men hvem har vel tid til søvn, når det er kun en dag igjen til deadline av oppgave, og jeg fremdeles har min del igjen. I kveld skal vi dessuten ha asado her (grillfest), med workshop om Argentina. Det blir gøy! Arrangørene for kvelden er våre gode klassekamerater: Laura, Giselle (and Valeria?). Skal få til noen bilder fra denne kvelden, slik at dere kan få en liten smakebit av opplevelsen.

Ingen kommentarer: