torsdag 19. november 2009

mine ønsker oppfylles

Siden jeg var på Nordic Music Awards for noen år siden begynte jeg å sette opp noen ønsker over hvem jeg vil oppleve konsert med før de ikke er mer. Den første artisten jeg tenkte meg var Tina Turner. Hvem var det ikke som kom til Oslo i vår?! Jo nettopp den tøffe dama. Å få se Elton John var heller ikke langt nede på lista, og han fikk jeg jo også opplevd. Har de siste årene hørt mer og mer på musikken til Michael Jackson, og sa til meg selv at hvis han bare skulle ha konsert igjen, så skulle jeg få med meg den/de. Og før jeg visste ordet av det skulle han ha 50 konserter. Nå vet vi jo alle hvordan akkurat det gikk. Hørte for ikke mange månedene siden at A1 skulle ha noen konserter i Oslo, men da passet ikke datoene i forhold til hjemreisen min. Nå derimot er konsertantallet økt, og jeg befinner meg derfor i Oslo på konsert 18. desember sammen med min gode barndomsvenninne Rikke. Vi var begge like gærne etter A1 og har mange gode minner knyttet til nettopp dette. Er det en annen verdensartist jeg trodde jeg ikke ville få oppleve, og som playlista skriker etter mer musikk fra så er det Whitney Houston. Den dama er genial! Og vet dere hva? Hun kommer til Stavanger til sommeren som en del av sitt comeback. Ingen tvil om at jeg skal dit!

Alle mine musikalske drømmer har dermed blitt oppfylt, så derfor tar jeg meg selv i å lure på om Elvis står opp fra graven/blir satt ned på jorda igjen av de grønne marsboerne/andre teorier hvis jeg bare ønsker meg på konsert med ham? Uansett har jeg to (forhåpentligvis) fantastiske konserter å se fram til! A1 var det ene store boybandet for meg, og sangtekstene sitter fremdeles som støpt! Koselig fin musikk, og Ben har ikke akkurat blitt styggere med åra, bare se på dette klippet. Whitney Houston er allerede en legende, trenger knapt si mer om hvordan det blir å høre henne live.

1 kommentar:

Tone sa...

Ååå, a1 forever!! Jeg kan fortsatt alle tekstene fra de to første albumene utenat;-)

Sv: Masse lykke til med oppgaveskriving, og kos deg på fest i kveld:-)